jimmymol.reismee.nl

Cambodja

Ok weer ff een update-je

Allereerst bedankt voor jullie reakties! Altijd leuk om iets te horen van jullie.

Inmiddels ben ik in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. In Laos heb ik de laatste dagen op Don Det doorgebracht. We hadden een fiets gehuurd om de eilanden te verkenne. Zo hebben we weer een waterval bezocht en hebben we een longtail boot gepakt om de Irriwaddy dolfijnen te zien. Er zijn er nog maar 75 in de Mekong en dusw bijna uitgestorven. Het is dus heel bijzonder om deze beestjes in het wild te zien. En we hebben ze ook gezien! Prachtig en met de omgeving van de Mekong erbij fabelachtig! Wij noemen het de mighty mysterie Mekong. De eigenaar van de reggaebar vroeg of wij zin hadden de volgende dag naar Don Kong te gaan. Dit is een van de grotere eilanden in de Mekong. Ze hielden daar een bootrace waar heel veel locals op afkwamen. Ook was er een grote markt. Omdat het de volgende dag sinterklaas was en ik was er achter gekomen dat ze dit in een gedeelte in Frankrijk en in Zwitserlandook vieren, besloten we kadootjes voor elkaar te kopen en dit de volgende dag te geven. Was erg grappig, want echte kado's heb je er niet dus kochten we maar iets. Zo heb ik een toeter en een barbie tennisracket gehad :) De dag na st. Klaas hebben we een trip met de happyboot gemaakt. Deze boot met muziek en drank bracht ons naar een eiland waar ze de bbq voor ons gingen voorbereiden terwijl wij dronken in de Mekong zaten! na de bbq en iedereen al goed in de olie zijn we terug gevaren. Was een happy dagje ;)

Na Don Det ben ik Cambodja ingegaan. Aan de grens betaal je iedereen een dollar van wie je een formulier krijgt om wat op intevullen. Of dat normaal en via de regels is, ik betwijfel het.... Met de bus zijn we naar Ban Lung gegaan, in het noord oosten. In Ban Lung lijkt het of het er het hele jaar door herfst is vanwege de oranje stof op alle bomen en planten. Ik heb er een dag een motor gehuurd en ik was helemaal oranje door diezelfde stof. Op wat watervallen na en een meer dat is gevormd door een meteoriet was er niet veel te beleven en omdat ik een beetje in een hurry ben om optijd in Bangkok te zijn wanneer Ollie er is en toch alvast een gedeelte van Cambodja wil zien, besloot ik de rest te verlaten en alleen verder te gaan. Ik ben naar Kratie afgereisd. Een rustig stadje vanwaar ik weer de dolfijnen heb bekeken. Dit keer waren ze nog dichterbij. Helaas was mijn camera kapot en kon ik van al dit moois geen foto's maken. 's avonds heb ik mnet de gasten van het guesthouse een lokaal spel gespeel: shufflecock, zo heet het haha. Tis een soort van hooghouden maar dan met een shufflecock haha. Later ben ik met een van die gasten naar een nationaal festival geweest en naar de lokale dans gekeken en cambodiaans gezang geluisterd. Na Kratie ben ik naar Kompong Cham gegaan. Opzich niet veel te doen, maar je hebt er een heel klein dorpje in de buurt waar je de traditionele Krama kunt kopen. Die dag hadden we een motor gehuurd en er naar toe gereden. Echt een goede kijk op het cambodjaanse leven gehad. Gisteren ben ik in Phnom Penh aangekomen. Heb vandaag de killingfields en een museum bezocht. Wat hier is gebeurd is echt gruwelijk :( Als je er rond loopt krijg je echt de rillingen over je rug.NU nog 2 daagjes Cambodja en dan weer terug naar Thaialnd waar mijne maat Ollie op mij wacht! Hoe deze tijd wordt hoor je laterzzz

Reacties

Reacties

ETL

Hey maatje, bedankt voor je kaartje errug leuk om je krabbels te lezen.....geniet van alles om je heen en maak veel plezier met Olafje. (maar dat zal wel lukken). Alvast fijne feestdagen en tot in 2010, maar hopelijk horen we nog wat van je in 2009....Dikke kussen ET & L

mirannekke

nou ons ollie is onderweg lees dat je een supertijd hebt geniet er nog maar even van pas op ons maatje en niet te veel feesten samen he!dikke kus

Daantje

Mooi verhaal!!

Bedankt voor je kaartje het is ook altijd goed weer iets van jou te horen maatje alleen de Q santa race zit er dit jaar dus weer niet in haha....

Koen

En wij maar ploeteren in de sneeuw...

jurgen martens

jo jimmy met het lezen van dit verhaal krijg ik het gevoel dat je nooit meer terug komt hahaha .ik zit hier in de 7hills aan tafel op 2e kerstdag dit bericht te tikken ,as dinsdag hebben we het jaarlijks zaalvoetbal toernooitje van baronie best wel zin in ja . aleen de vegas kid is er niet bij want die moest zonodig ook maar effe naar maeisie vliegen , ik hoorde dat hij jou probeerde op te zoeken zou tof zijn .het is aleen jammer dat de gevolgen daarvan ook weer niet te overzien zijn . ik zou zeggen nog een fijne kerst en natuurlijk een super jaarwisseling in het vooruitzicht .
t ga je goed en lekker genieten
groethu de lange

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!