jimmymol.reismee.nl

Week 6 / 7 laatste gedeelte Maleisie

Hallo allemaal,

Zo Maleisie zit er zo goed als op voor mij. Heb nu nog een paar uurtjes voordat de taxi mij naar het vliegveld brengt om naar Thailand te vliegen. Dus heb ik mooi ff de tijd om een verhaal te plaatsen.

Cameron Higlands was ik gebleven geloof ik. We hebben er inderdaad een strawberry farm bezocht en een thee plantage. Van die strawberry farm had ik eerlijk gezegd wel meer van verwacht. Het was niet meer dan een soort kas waar de aardbij planten groeiden. In Holland heb je tenminste nog hele voetbalvelden, maar het was ook meer een toeristische attractie. Ze hebben er allerlei eten en drankjes met....ja je raad het al aardbijen natuurlijk! Ik heb een shake genomen en een wafel met ijs. De dag na ons geweldige bezoek aan de farm ben ik met het engels/noors stelletje een korte hike gaan doen. Onderweg een waterval meegepikt en aan het einde van dit gladde pad vol met obstakels door de jungle was er een weg omhoog naar de theeplantage. We zijn er naar toe gelift! Achteraf maar beter ook, want was best een eindje lopen en dat omhoog. Bovenaan had je een viewpoint vanwaar je over de thee vallei kon kijken. Na ons zelf meegebrachte lunch zijn we naar beneden gelift. 's Middags en 's avonds zijn we koude blikken bier gaan halen bij de supermarkt en hebben het op een zuipen gezet ;) De volgende ochtend werden we om 0600 al opgehaald om naar het eiland Penang te gaan. Auw dat deed zeer. Onderweg moesten we ook nog ff stoppen, omdat 1 van ons het niet meer binnen kon houden haha. Een aantal uur later stonden we in Georgetown, grootste stad in Penang. Hier ben ik nu een week. Niet dat het hier nu zou heel erg tof is, maar moet hier wachten op mijn vlucht naar Thailand. In de tussen tijd zijn mijn travelbuddy's ook al weer elders, het ene stel is naar India en het andere naar Indonesie. Ik heb voor een aantal dagen een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. In het noorden heb je een stand genaamd Batu Feringgi, hier kan je allerlei watersporten beoefenen en heb ik dus ook gedaan! Ik ben gaan parasailen en heb een waterscooter gehuurd. Daarna ben ik naar de tropical fruitgarden gereden. Dit is een soort plantage met allerlei tropische vruchten. Je krijgt hier uitleg over hoe ze eruit zien, hoe ze smaken, waarvoor ze gebruikt kunnen worden bijv. voor medicijnen etc etc. Aan het eind van deze toer kun je zoveel fruit proeven en eten als je wilt!! Ook krijg je er nog een fruitshake bij. Na dit bezoek besloot ik een guesthouse in Batu Feringgi te vinden om er de nacht door te brengen. De volgende dag ben ik weer op de scooter gestapt en naar het zuiden gereden. Het regende super hard dus moest ik onderweg stoppen. Ik heb gelijk geluncht en de locale Laksa op. Niet mijn favo eten, maar ja moest het proberen. Na de regen ben ik doorgereden naar de grootste chinese tempel in Azie en vlakbij kan je met een treintje de Penang Hill op om een amazing view te hebben van het eiland.

Nu verblijf ik al een aantal dagen in Georgetown. Hier is niet veel te doen en heb alles wel gezien. Het wordt nu tijd om naar een ander land te gaan dus Thailand here I come! Als ze niet moeilijk doen op het vliegveld, want heb geen visum en geen retour ticket waarop staat wanneer ik het land ga verlaten. Maar volgens wat lui hier moet dat geen probleem zijn.

Okay dit was Maleisie....