jimmymol.reismee.nl

week 4 en 5 Vasteland maleisie

Hallo mensen, alles goed daar in ons koude kikkerlandje?

Ik heb weer ff tijd gevonden om wat foto's en een nieuw verhaal te plaatsen!

Momenteel ben ik in de cameron hihglands, voornamelijk bekend om zijn thee plantages en aardbijen teelt.

Kuala Lumpur vond ik niet veel aan. Ik had geen plan meer en kon mijn ei niet kwijt. Later in mijn reis kom ik er nog terug en besloot daarom KL te ontvluchten en heb de bus naar Malakka gepakt. Malakka is een oud havenstadje. Vroeger een belangrijk handelspunt voor de Portugesen, Engelsen en jawel dun Hollanders. Er is ook nog veel Nederlandse historie te zien. En heb de stad verkend met een trishaw. Dit is een fiets met een zijspan versierd met weet ik veel allemaal wat. Tis net een kermisattractie. Die man die mij door de stad fietste heeft mij veel verteld over de historie van de stad. Ook ben ik nog een museum binnen gegaan. Helemaal niets voor mij eigenlijk, maar omdat er Hollanders hebben gewoond was ik geinteresseerd. Ik voelde er mij op een of ander manier ook best wel thuis. Malakka was ook een erg schoon en rustige stad. Naast wat culturele bezienswaardigheden heb ik ook nog een fish spa gedaan. Echt grappig is dat. Je stopt je voeten in een soort van aqaurium en allerlei kleine visjes beginnen aan je voeten te sabbelen. Kietelt wel in het begin, maar is wel erg rustgevend. Verder ben ik er nog een Nederalnds barretje tegen gekomen waar ze kaas, een boterham met hagelsag en kroketten hadden!!!!

Naar Malakka ben ik naar Mersing afgereisd om er de volgende dag een ferry naar het eiland Tioman te pakken. Helaas kon dat niet op dezefde dag, want de laatste boot was rond 1600 uur en ik arriveerde in Mersing rond 1700. Ik zat in een cheap ass hostelletje waar we midden in de nacht zijn gevlucht voor de Bed Bugs. Kleine beestjes die in je bed, kleren en weet ik veel waar nog meer kruipen. Bah.

Volgende dag op het eiland ben ik met 4wd naar het oostelijke gedeelte gebracht. Ik had een huisje op het strand en kon zo de zee in lopen! Het was er erg rustig. Veel te rustig voor mij en ben er de volgende dag weggegaan. Ik ben toen naar Cherating gereisd. Volgens een Nederlander was dat wel een relax surf dorpje. Mwa ook hier was niks te beleven vanwege het laag seizoen aan de oostkust en ben ik de volgende ochtend weer weggegaan. Dit waren wat mindere dagen dus als lonely traveler, maar naar regen komt zonneschijn! In de bus opweg naar de Perhentian Islands heb ik een Engels/Noors stelletje ontmoet die ook naar het eiland gingen. Aangekomen op het eiland ontdekten we gelijk de lay back sfeer! Ik had geen idee hoelang ik er zou blijven, maar dat ik er een week zou blijven had ik zoiezo niet verwacht. Omdat ze geen geld automaat hadden op het eiland moesten we wel weer terug naar het vaste land. Anders waren we zeker nog gebleven, want het was echt vet realx op het eiland. Prijzig was het wel, maar het eten was er super goed, we hebben er gesnorkeld met de haaien, schildpadden en miljoenen vissen. Echt lachen als je in het water lig en ze gooien een stuk brood naast je, waar vervolgens duizenden vissen op afkomen en ik bevind mij daar tussen in. Verder hebben we een strandje ontdekt met super helder water...mooiste strand wat ik ooit heb gezien! Ook de spontane beachparties met kampvuur en vuurspuwers waren super, maar helaas moesten we er weer vandoor.

Nu zijn we in de Cameron highlands dus. Hier zullen we wat hikes gaan doen en wat theeplantages ed bezoeken. Later hier meer over........

Laterzzzz

Reacties

Reacties

Patty&Joeri&Bowie

hey jim was weer leuk om je verhaal te lezen!!
we hopen dat je heerlijk hebt kunnen genieten van je kroketjes en de boterhammen met kaas en hagelslag haha
hier begint het trouwens al aardig koud te worden!!
we hopen je snel weer eens op msn te treffen voor een webcam meeting met Bowie :)
dikke kus en knuffels van ons

Jeannette

Hey kanjer,

Leuk om je verhaal weer te lezen, je hebt weer vanalles meegemaakt, helemaal top!!
Die foto van dat eiland komt me bekend voor ;-)

Kom snel weer eens op msn. ff bijkletsen..... :-)

Dikke kus!!

Gurty

He Jim, leuk verhaal weer!!! Het is idd best wel koud in NL brbrbrbr..... verder is alles het zelfde in het kikkerlandje, op een paar dingen na dan... Manou is inmiddels bevallen van Elize, ik heb een nieuwe job als accountmanager bij Accent, de DSB bank is failliet verklaard, NAC heeft afgelopen zaterdag met 4-0 gewonnen en ik heb vandaag (woensdag) een mega kater haha. Gisteren naar de Rijense kermis geweest, erg lachen maar voel me wel beroerd nou pfffff!!! Nou hoop snel weer een verhaal van je te lezen mate!!! xxx

Koen

Ej molleke, mooi verhaal weer man.
Ik kijk alweer uit naar de volgende!

Goeie reis weer verder!

Chris

Maatje, relaxt verhaal weer jongen. Je hoeft je eigen niet te vervelen of wel? Nog bedankt voor de kaart trouwens! Vette foto's ook, on top of the world.. haha heel relaxt
Houdoehee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!