jimmymol.reismee.nl

Week 2

Week 2

Sarawak

Hellow,

Heb weer ff tijd gevonden om een verhaaltje te plaatsen!

Ik was dus in Bintulu. Ik heb 1 nachtje in dat hotel aan de rivier geslapen en ben de volgende dag door de taxi chauffeur die mij naar mijn hotel had gebracht afgezet bij het Similajau park, ongeveer 30 minuten rijden. Dit is een park gelegen aan het strand. Het was alleen geen strand die ik graag had gezien haha. Het park zelf bestaat uit jungle grenzend aan de zee. Ik heb er dezelfde dag in mijn eentje een jungle tocht gemaakt. Echt een ervaring om door de jungle heen te lopen. Zoveel geluiden en zoveel groen onbeschrijflijk. Dat moet je dan ook echt zelf hebben gezien. Maar echt vet mooi! Gelukkig was e rook nog een Frans stelletje anders was ik, op wat locals na, de enige in dat park. ‘s avonds hebben de Fransen en ik een riviertocht gemaakt in het donker. Echt weer een unieke ervaring. Ik ging er heen om krokodillen te zien. En ja gelukkig heb ik die ook gezien. De volgende dag heeft dezelde taxi chauffeur ons weer opgehaald en mij afgezet bij de bus terminal. Ik heb daar een bus naar Miri gepakt. De 1e bus die kwam opdagen werd gecheckt door de politie en afgekeurd waardoor ik moest wachten op een andere. Uiteindelijk toch in Miri aangekomen. In Miri was het uitgestorven. Alles was dicht ivm de viering van einde Ramadan. In mijn hostel ben ik Thimo en Odette(Zuid Afrika) en Mekka(Australie) tegengekomen. Met zijn 4en hebben we een trip naar Muluh park geboekt en later kwam ook Andrea(Oostenrijk) erbij. Dit was tot nu toe het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, van de trip. Met zijn 5en hebben we t super naar ons zin gehad, ondanks date r een aantal dingen niet geregeld waren. Zoals een gids, dat is toch wel makkelijk he om die bij je te hebben. Zonder gids kwam je ook nergens in. We hebben verschillende grotten bezocht waaronder de Deer cave, dit is een grot met de grootste grottenkamer in de wereld en er leven 2 tot 3 miljoen vleermuizen. Tussen 1600 en 1800 kan je deze allemaal naar buiten zien vliegen. Geweldig toch!? De volgende dag hebben we twee grotten bezocht. De windcave, een grot zoals de naam al doet vermoeden waar de wind door blaast en vol met prachtige druipstenen. De tweede grot was de clearwatercave. Dit was een grot waar water in zijn zuiverste vorm door stroomt. Beide super mooie grotten. Na de grotten zijn we met een boot afgezet om vervolgens 8 km door de jungle te lopen naar Camp 5. Dit is een kamp vanwaar je de pinnacles kunt beklimmen en zien. Na een avondje kaarten en een geode nachtrust zijn we sochtends aan de klim begonnen. De klim is 2,4 km en best zwaar. Boven aan de top heb je een super uitzicht op de pinnacles, echt een wonder. Na een uur rust boven aan de top moet je natuurlijk weer naar beneden dit is het zwaarste stuk. Ik was ook kapot toen in benden was. Ik heb nog nooit zoveel gezweet in mijn hele leven!! Toen ik weer terug was bij het kamp ben ik de rivier in gesprongen om af te koelen heerlijk verfrissend. ‘s avonds weer een aantal potjes Uno gespeeld en heerlijk geslapen. ‘s ochtends zijn we de 8 km door de jungle terug gelopen naar de plek waar de boot ons zou oppicken. ‘s middags vlogen we terug naa Miri, maar voordat we echt in het vliegtuig zaten hebben we eerst een aantal biertjes achterover gekapt, want daar was iedereen aan toe. Kortom deze trip naar Muluh was echt tof. Gezellige groep en de klim was alles waard.

Nu zit ik weer in Miri en vlieg ik vanavond met Mekka naar Kota Kinabalu. Daar willen we gaan white water raften en ik ga er de Mt. Kinabalu beklimmen. Hoe dat was horen jullie de volgende keer....

Ok dit was hem weer!

Laterzzzz

Reacties

Reacties

Peter

Jimster wat zei je tegen die buspiloot? You fucking pancake?!?
Haha jij vermaakt je wel zo te lezen! greetz

johan kremer

Hoi jimmy. volgens mij gaat je reis goed van start.
Zo te lezen kun je al goed met die bagpackers opschieten. Best gezellig dus met z,n alle savonds bij elkaar. Je hebt al heel wat ondernomen in die korte tijd dat je weg bent, dus dat beloofd nog wat.
Ik zou zeggen: geniet van je avontuur.

Groeten Johan

Gurty

Jo dute, wat maak je altijd veel mee zeg in zo'n korte tijd..het lijkt wel of in NL de tijd dan stil staat zeg pffff. Ik ben echt zo jaloers op jou!!! Is Maleisie al redelijk verwesterd eigenlijk??? Dacht dat op de foto's te zien... Ennuh je had al snel wat reismaatjes gevonden las ik ;-). Geniet van de super tijd daar!!! xxx

Dennis en Sabrina

Hey Jim,

Klinkt allemaal wel erg spannend maar geloof wel dat je het daar goed naar je zin hebt.

Veel plezier nog verder ook met de beklimming van de Mt. Kinabalu.

Kijken al uit naar je volgende meegemaakt avontuur.

Groetjes Dennis en Sabrina.

Claire

Wow, Jimmy!! Jij maakt daar in één week meer mee dan ik hier in een jaar. Als je zo doorgaat kun je een boek uitbrengen bij thuiskomst.
Maleisië is na jouw verhalen weer een paar plaatsjes gestegen op mijn bucketlist trouwens :).

Veel plezier! X

De Grote Neger

what's up bro ?! Is het een beetje gezellig daar in de jungle tussen de krokodillen. Als je toevallig mijn overgroot-opa tegen kom, doe hem dan de groeten.

hahahahah... :)

Zo hoe ik het lees is het heel gezellig, mooi en een beetje gevaarlijk. ADVIES: Zodra je in gevaar komt, face -2-face with a animal, schrik niet, wees niet bang en schijt vooral niet in je broek. Maar doe gewoon zoals onze hollandse-voorouders het deden. Draai je om, trek je broek omlaag en laat een scheet. Want daarvan komen ze in de war >>> en ren dan keihard weg.

Have much fun and enjoy it till the end my friend.

de groeten vanuit de antillen,

: mystery ?!

iiii iiii iiiiiiii iiiiiiii iiiiiiii iiiiiiii iiii iiii
iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii
iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii
iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii
iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii iiii
iiiiiiiii iiii iiii iiiiiii iiii iiii iiiiiiii iiii iiii

groeten uit breda

maik

ha bro hoe istie,en waar blijft week 3 ????????
hahaha.
groetjes uit het natte nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!