jimmymol.reismee.nl

Week 1

Hallo allemaal,

Heb een internet cafeetje gevonden en ga een poging doen om mijn eerste verslag toe te voegen.

Ben inmiddels in Bintulu een stadje in midden-noord Borneo. Het is een klein stadje aan de rivier en niet erg veel te doen. Maar dat maakt niet veel uit voor mj, want heb nu ff tijd voor mijzelf. Waarschijnlijk ben ik ook de enige blanke hier in dit stadje haha. Ik voel mij soms net een aapje zo wordt ik hier aangekeken. Niet weg gekeken, maar de mensen zijn erg nieuwsgierig naar mij denk ik.

Mijn allereerste indruk over Borneo Maleisie:

Natuur is er erg mooi, de mensen zijn er heel aardig en behulpzaam, eten is super lekker, het is er niet echt toeristich en tis fokkin warm hier!!

Ok begonnen op Schiphol dus. Vlucht is voorspoedig gelopen en mijn aansluiting was ook optijd dus al met al zeker meegevallen. Bij aankomst op Kuching airport was het zoeken naar de bus naar het centrum, maar die rijd niet meer dus moest ik een taxi pakken. Twee finse gasten moesten ook naar het centrum en vroegen mij of ze meekonden..natuurlijk zo was ik zelf ook goedkoper uit natuurlijk. We hebben ons laten afzetten bij een hostelletje en zijn er binnen gaan kijken. Ik wilde eigenlijk een kamer voor mijzelf, maar die dormroom(=soort slaapzaal met stapelbedden) zag er goed uit en besloot dus met die gasten hier te verblijven. De eerste avond zijn we een barretje ingegaan waar we een gids zouden ontmoeten een trip naar een longhouse te boeken. De volgende dag zijn we Kuching gaan verkennen. Dinsdag zijn we naar de Longhouse gegaan. Onderweg erheen hebben we ook nog een Orang Utang rehab centre bezocht. We hadden geluk ze kregen net te eten en we hebben dus heel wat Utangs kunnen zien!! Toch mooi om te zien dat ze weer in het wild zijn uitgezet. Ook zijn we bij een food market gestopt. Een markt vol met allerlei vruchten die ik nog nooit had gezien. Dus ook maar ff wat geprobeerd natuurlijk! Verder hadden ze er verse vis en vlees. Einde van de middag kwamen we aan bij de rivier. We moesten namelijk het Iban longhouse per boot bereiken, want die ligt midden in de jungle. Echt vet mooi om op een rivier midden in de jungle te varen. Aangekomen werden we volgens Iban longhouse style ontvangen. Een longhouse is zoals het woord al zegt een langhuis waar in dit geval zo'n 30 families wonen. Elke familie heeft zijn eigen unit. Als gast wordt je daar opgenomen in zo'n familie. Heel bijzonder om dit mee te maken. We hebben er een nacht overnacht en zijn de volgende dag teruggegaan naar ons hostel. Niet zonder brokken, want we hadden panne met de auto, maar konden gelukkig doorrijden. Wel zonder airco, maar dan maar met ARKO he! :D 's avonds afscheid genomen van de Fin guys en ben de volgende ochtend vroeg met de boot vertrokken naar Sibu. Ik was verkouden toen ik hier naar toe ging, maar nu nog erger. Het was er vet koud in die boot brrr. Op de boot heb ik een stelletje uit Hollandia ontmoet en ben met hun savonds door Sibu gewandelt. We hebben een shoppingmaal en een night market bezocht. Daarna zijn we een cafe ingegaan en hebben we een heel gezellige avond gehad. Zij zijn nu met het vliegtuig naar Miri, waar ik een dezer dagen naar toe ga. Ik ben deze ochtend met de bus naar Bintulu gegaan en heb een leuk hotel kamertje met uitzicht op de rivier!

Okeej dit was het! Nu eens kijken of het gaat lukken met verzenden...

Reacties

Reacties

mirannekke

klinkt heerlijk!

Peter

Jimster, lekker bezig!

Daan

goed bezig!
klinkt goed hier in breda niet veel te beleven zoals gewoonlijk jim ga je goed ps dit is het nummer van danny in thailand 0066861449252 hij vroeg of dat aan je wilde geven voor als je straks in thailand zit want hij blijft nog wel ff geloof ik.

E.T.L.

Hey maatje, super om te horen....geniet ervan!

Jane ;-)

Hey Jim,

Top om van je te horen.

Klinkt super allemaal, geniet ervan.
Kijk uit naar je volgende verhaal.

X

Jane ;-)

Hey Jim,

Top om van je te horen.
Klinkt goed wat je schrijft, kijk uit naar je volgende verhaal.

X

pa en moeke

hoi jimmy
spannend allemaal !
xxxxxxxxx jes

Francisca

Hey,

Leuk dat je al zo snel ff wat laat horen, klinkt allemaal erg goed. geniet ervan!

xxx

Patty&Joeri&kleine Bowie

hey jim!!
super leuk om je verhaal te lezen!
hier verder alles oke met bowie gaat het super goed die doet je ook echt wel missen hoor z'n super ome jim!
foto's komen deraan!!
pas goed op jezelf eey kulleke
dikke kus joer patty en ook een dikke lebber en knuffel van bowie!!

manou

mollekuhhh, wat spannend allemaal! zo maak je nog eens echt wat mee in je leven! lijkt me echt heerlijk om zo te reizen. have fun... liefs manou&elias

Chris

Leuk om te lezen jongen, goeie week verder en we lezen het volgende week weer.

grt Chris en al zijn vrouwen

Will_I_am

he' jimmy

Het is goed om te horen dat het allemaal goed gaat.
Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
Voor de rest is het hier rustig in rosendallas, maar dat is niets bijzonders voor je haha.

grtz william

DJ

Vet !!

we zitten te wachten op je foto's

groeten.....

wilma

Het klinkt super allemaal dus als de crisis niet te veel toeslaat misschien wij volgende keer.Nog een onwijs gave rit,geniet ervan.
Groetjes de Kremertjes

Quin

Hey Jimmy Whoooo,

We hebben elkaar al gesproken. Maar had je verhaaltje nog niet gelezen. Klinkt goed allemaal. Nou geniet ze.. Ik Ben benieuwd naar je mooie foto's die zullen er cker wel komen.

Dikke XXX

maik en keet

klinkt goed daar!!!geniet ervan schat love u dikke x

Claire

Hey Jim, het avontuur is begonnen zo te lezen! Nu ben ik degene die jaloers is ;). Geniet ervan!!
Dikke X

Ome Ton tante Corrie

Jim,zo te horen is de reis al een belevenis,geniet er van.
Wij volgen de reis van een afstand.

Hari

Marc

Leuke verslagen/verhalen, het is wel avontuurlijk.
Veel plezier verder en ik blijf de story volgen.
greetings
MB.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!